”Rotaract Club Téka anunță demararea tradiționalului Proiect de caritate de Crăciun Give in a Different Way, anul acesta într-o formă specială. Ca de obicei, scopul principal al proiectului este acela de a oferi suport unor oameni nevoiași în preajma sărbătorilor, de data aceasta în două moduri:- Amplasarea unui Pom de crăciun caritativ în zona Ceasului cu Flori, urmând ca la finalul proiectului, materialul lemnos să fie donat ca lemn de foc unor familii nevoiașe, și- Amplasarea unei căsuțe de lemn în cadrul Târgului de Crăciun Târgu Mureș, în zona Ceasului cu Flori, unde veți putea savura băuturi calde, urmând ca profitul să fie folosit ca și contribuție directă la facturile la utilități pentru oameni aflați într-o situație financiară precară.
Pentru a beneficia de ajutor, persoanele aflate într-o situație dificilă, sau cei care cunosc asemenea persoane, vor putea apela numărul verde al Serviciului de Ajutor Telefonic (0265 555 555) operat de către Asociația Solidaris, partener al proiectului, începând din data de 15 decembrie.
S-au implicat în acțiune Asociația Solidaris, Aquaserv și Primăria Municipiului Târgu Mureș”.
Ce susține Ceasul Cetății: ipocrizie și reclamă gratuită
Nu poți da zeci de mii de euro pe un brad de plastic, pe motiv că suntem ecologiști pe banii cetățenilor, pentru ca apoi să montezi unul din lemn, unde a intrat lejer un camion. Este ipocrizie. Și nimic n-a fost transparent. Nici de la cine, cu cât, în ce fel și ce garanție are bradul artificial. Nici la această oră, la două săptămâni de când am dezvăluit prețul, nu există datele pe site-ul primăriei, cu toate că decizia de achiziție a fost luată din luna mai. Le-am și solicitat, nu doar am scris. De aceea, ne îndoim că doar ecologia a îndemnat administrația să spargă pușculița publică pentru un brad de plastic. Nu facem procese de intenție, dar ascunderea informațiilor nu are legătură cu transparența anunțată de edil în campanie și după. Ea nu există în acest caz și nu este singurul.
Indiferent dacă este pentru o cauză umanitară, primăria nu este agent publicitar pentru nicio asociație, fundație sau firmă. Nu ar trebui, dar asta se întâmplă. Orice spațiu concesionat trebuie să aibă un cost, iar ideea să fie publică, pentru că e posibil ca altcineva să vină cu una mai bună. Spre exemplu, acolo ar fi putut fi proiectat un brad virtual cu mesajul umanitar. Am fi fost și ecologiști, iar oribilitatea de brad din lemne n-ar fi existat. În momentul în care vrei să faci o faptă bună, nu e nevoie de mare publicitate, ci pur și simplu treci la treabă. Așa nepremiat de gașca presei locale, Ceasul Cetății s-a implicat direct în cauze umanitare și nu doar cu scrisul, ci cu fapte ce implică bani și timp. Așa putea proceda și organizația menționată, la fel primăria. Iar gazeta virtuală nu este centru de binefacere și nici instituție publică. Dacă depinde de noi și avem posibilitatea, ne ocupăm fără tam-tam. De aceea, legând cele două evenimente care au scandalizat o parte dintre târgmureșeni, considerăm că acțiunea este o dovadă de ipocrizie și de reclamă gratuită. Nu credem că-s motive de mândrie pentru nicio instituție susținută din banul public.