De mulți ani se discută la Școala gimnazială Nicolae Bălcescu despre clase de liceu în sistem Waldorf. Și directorul adjunct de atunci a ajuns director general de aproape nouă ani, iar părinții o acuză pe doamna Nagy Ibolya că se opune evoluției spre binele copiilor. Ceasul Cetății a discutat cu toate părțile implicate, iar azi publicăm prima parte a unui interviu cu inițiatoarea acestui sistem educațional. Minodora Băltățanu (foto principală) este mamă a doi copii de 12 și 14 ani, educați de la trei ani în sistem Waldorf. Este una dintre inițiatoarele Școlii Waldorf din Târgu Mureș, reprezentant al părinților din alternativa Waldorf în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale “Nicolae Bălcescu” și președintele Asociației File de Poveste Waldorf. Recent, în Consiliul de Administrație al școlii s-a votat pentru trecerea la nivelul liceal în 2024-2025, pe 13 septembrie, dar nici până azi, de ziua educației, părinții nu au primit hotărârea.
Când au avut loc primele discuții despre înființarea claselor de liceu Waldorf?
În 2014, înainte să înființăm prima clasă pregătitoare la secția română (înainte să se înfiinteze școala Waldorf în Târgu Mureș), când am trimis un email la Federație și am întrebat care sunt pașii și ce trebuie să facem pentru a înființa scoala Waldorf la noi, până la nivel liceal, clasele 0-12
Cu doamna director au început discuțiile în 2019 (uneori în mod indirect), prin informări pe care i le făceam referitoare la acțiunile noastre de extindere a spațiilor si modernizare a clădirii, în vederea liceului (dar atunci copiii nostri cei mai mari erau abia în clasa a IV-a), așa că am reluat discutiile față în față, la modul serios și punctual în 2021, după pandemie, când începuseram să ne întâlnim din nou.
Cine s-a opus și de ce?
Din punctul nostru de vedere, doamna director Nagy s-a opus, spunând că e foarte greu, că e mult de munca și ca am putea face asta doar după separarea de N. Balcescu, deoarece ea face munca a doi directori, ocupându-se atât de Waldorf, cât și de tradițional.
Atunci, în 2021, am aflat și că nu ne puteam separa decât după ce prima generație ar fi absolvit deja clasa a VIII-a, deoarece pentru separare este necesară acreditarea nivelelor de învățământ în alternativă, iar asta însemna că prima generație n-ar fi avut șansa continuității.
(Continuarea interviului în 9 octombrie, unde vom publica și opinia directoarei.)