DezvăluiriPrim-plan

De ce cere Hermann insolvența firmei Consiliului Local

Lipsă obiecte din inventar, facturi emise la un an distanță, datorii uriașe și încasări ridicole. Pe scurt, acestea sunt concluziile noului administrator al SC Administrație și Turism SRL, firma Consiliului Local Târgu Mureș, fondată în 2015. Raportul lui Mark Christian Hermann (consilierul primarului și numit administrator de aproape o lună) are 29 de pagini și a fost expediat către unii consilieri locali, iar Ceasul Cetății a reușit să-l obțină astfel. Pe lângă raport există și-un proces verbal de inventariere de 12 pagini, unde sunt trecute mai multe obiecte care lipsesc, dar și ce a fost găsit. În urma celor constatate, Hermann a solicitat ca mâine consilierii locali să aprobe insolvența firmei.

Pub-ul care are venituri de o mie de lei

Spre deosebire de 2019, 2020 a prăbușit multe afaceri din cauza pandemiei, dar SC Administrație și Turism a reușit performanțe greu de egalat. Spre exemplu, Pub 66 a raportat pentru anul trecut venit de o mie de lei. Veți descoperi acest succes în paginile raportului care se află parțial în galeria foto de la finalul articolului.

Cum să pierzi bani pe pomeni electorale sau sindrofii amicale

O altă poveste fascinantă din document arată cum firma a furnizat servicii în valoare de 1,8 milioane de lei către Direcția de Asistență Socială, fără să existe vreo dovadă a comenzilor, pentru a mese servite și pachete acordate pensionarilor în cadrul Proiectului Îngrijeste-ți bunicii. Program derulat la mijlocul lui 2019 și facturat în aprilie 2020, ceea ce sare peste Codul Fiscal și înseamnă că datoria nu va fi achitată vreodată. Mai mult, proiectul avea un buget de șase milioane de lei, dar au fost cheltuite opt. Cităm din raport: „D-na Cotruș, șef serviciu FCRUASIP al DAS Târgu Mures în urma analizării acestor facturi a sesizat conducerea DAS, aratând că se încalcă prevederile legale, respectiv că DAS nu are prevederi bugetare pentru anul 2020 pentru bunurile și serviciile care au stat la baza emiterii acestor facturi, facturi emise în cursul anului 2020 pentru prestări servicii din anul 2019, ceea ce încalcă prevederile codului fiscal. Din acestemotive facturile nu au fost înregistrate în contabilitatea DAS, nu au primit viza pentru afi bun de plată și nu au fost nici achitate;
– Nu a fost identificat nici un contract în baza căruia această relație comercială să fi fost
derulată, nu există nici un protocol sau alt document care să reglementeze durata sau
întinderea acestei relații contractuale. Administratorul societătii din perioada
respectiva, dl. Maier Ovidiu nu are cunostință de existența unui astfel de contract și a
arătat că serviciile se prestau în baza unor comenzi primite de la DAS în format
electronic (comenzi care nu au fost până la momentul de față identificate în arhiva SC
Administrație și Turism SRL) și a unor liste cuprinzând datele persoanelor beneficiare
ale programului;
– Materiile prime au fost achiziționate de către SC Administrație și Turism SRL
preponderant de la doi furnizori principali: SC Selgros Cash& Carry SRL respective SC
Star House Invest SRL, fără să fi fost identificate recepții cantitativ-valorice, asumate
și semnate de către persoanele responsabile pentru achizițiile efectuate;
– Nu au fost identificate până la acest moment rapoarte privind numărul de pachete
livrate zilnic sau numărul de mese pregătite pentru beneficiarii programului, si nu a fost
găsită nicio evidență a conținutului acestor pachete sau a meniurilor / meselor servite,
nici global, nici pe puncte de livrare;
– Nu au fost identificate bonuri de consum sau alte documente cantitativ-valorice de descărcare a gestiunii”. Potrivit surselor Ceasului Cetății, doar o parte dintre pachete au fost livrate către pensionari și persoane fără venituri, iar mesele servite au fost în general sindrofii amicale între puternicii zilei de ieri. Respectiv Claudiu Maior, consilierul primarului Dorin Florea, cel care a ajutat la numirea finului Ovidiu Maier ca administrator la societatea Consiliului Local Târgu Mureș. Mai multe surse susțin că de fapt tot Maior conducea firma, dar indirect. Aceste aspecte vor fi lămurite după ce noul administrator va depune plângere penală.

Având pe masă acest dezastru financiar, consilierii locali vor avea de ales între a accepta insolvența firmei, ori a merge mai departe cu ea. Mâine vom afla.

 

Array

Urmariți Ceasul Cetății si pe Google News

Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like

👇

Back to top button