Vești

Guvernul maghiar a investit 20 de milioane de euro în presa transilvăneană

O analiză extrem de bine documentată arată cum Guvernul Viktor Orban a investit 20 de milioane de euro în media din Transilvania. Ultima achiziție a fost RadioGaga din Târgu Mureș, care a avut mai mulți acționari maghiari, printre care cu 25% Frunda György (n.r. ALAMO Impex 97 SRL a avut patru proprietari de părți sociale:  Frunda György– 25%, Koródi Sándor – 25%, Nagy István – 25%, Hompot Szilárd – 25%). În articol veți descoperi legăturile dintre guvernul maghiar și UDMR.

Citeste si

”În aplicațiile asociației găsim date vagi și confuze despre audiență, în bugete sunt prevăzute linii de sute de mii de euro pentru „alte servicii”, iar dezvoltările promise nu s-au concretizat până acum.

În trei ani și jumătate, până la sfârșitul lunii iunie 2021, Asociația pentru Spațiul Media Transilvan a primit de la guvernul maghiar granturi de 7,45 miliarde de forinți (la cursul de schimb actual 20 milioane euro). Datorită acestor fonduri, în câțiva ani asociația, până atunci necunoscută, a devenit de departe cel mai mare trust media din presa maghiară din Transilvania, cu un portofoliu atât de extins încât e mai ușor să enumerăm organizațiile media care nu fac parte din aceasta.

În ciuda finanțării generoase, nu găsim nici urmă de dezvoltările promise la începutul anului 2018, cum ar fi „web-ul maghiar transilvănean de secolul XXI, Transilvania 3.0″. Din câte știm, numărul și salariile jurnaliștilor care lucrează pentru grup nu au crescut în mod spectaculos (de fapt, din cauza pandemiei salariile au fost reduse cu 25% pentru câteva luni în 2020), rețeaua proprie de distribuție a grupului a fost desființată, o serie de ziare locale au fost comasate în cotidianul regional Székelyhon”.

Continuare pe Atlatszo.

Urmariți Ceasul Cetății si pe Google News

Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like

👇

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button