„Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km, din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseş, cu un cost estimat de aproximativ un miliard de lei (fără TVA). Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție, după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a doua a licitaţiei tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău, care include şi tunelul Meseş (Autostrada Transilvania)”, a spus ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care a mai precizat că tunelul (forat) va avea două galerii şi două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri şi pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Mai aproape în viziunea ministrului înseamnă de fapt patru ani, dacă nu intervine ceva, cum ar fi contestații la licitații, care ar putea prelungi termenul.