Șantierul Autostrăzii Transilvania, tronsonul Nădășelu-Zimbor, singurul proiect finanțat prin PNRR și aflat, momentan, în execuție, a fost vizitat de reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
„Tot tronsonul de 42 de kilometri de la Nădășelu până la Poarta Sălajului a ajuns la un stadiu fizic în jur de 20% și este singurul proiect finanțat prin PNRR aflat, momentan, în execuție. Este contractat complet cu același constructor, UMB, care este foarte bine mobilizat, cu aproximativ 1.000 de muncitori, având un avans bun la structuri (cu elevații ridicate la multe dintre ele), săpături, ziduri de sprijin, drenuri și taluzări. Fabrica de grinzi de la Zimbor se pregătește de producție.
Complexitatea proiectului este evidentă: 8,7 km de poduri și viaducte (peste 20% din distanță), 12 milioane metri cubi de săpătură, 140 km de piloți forați pentru cele 33 de structuri și (vom vedea câte) ziduri de sprijin. Dar și un nod rutier la Zimbor și o descărcare temporară la Poarta Sălajului, plus două spații de servicii cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice. Toate croșetate prin dealurile transilvănene instabile. Că veni vorba, în două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică, antreprenorul general estimând costuri suplimentare de 250 milioane lei. În zona Nădășelu se propune un viaduct în aval față de un simplu debleu licitat și contractat, iar în apropiere de Topa Mică un tunel cut&cover, în planurile inițiale fiind desenat tot un debleu”, au explicat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură pe rețelele de socializare.
În aceeași postare, reprezentanții Pro Infrastructură critică autoritățile că nu și-au îndeplinit obligațiile ce le revin, motiv pentru care tronsonul ar putea fi deschis circulației abia la finalul anului 2023.