Sorin Cîmpeanu a anunțat cum va revoluționa învățământul, înlocuind trimestrele sau semestrele cu module. Ceasul Cetății a întrebat mai multe cadre didactice dacă este o idee bună sau nu. Niciun profesor n-a considerat că acest sistem este unul fiabil. Sindicatele urmează să se pronunțe.
Matematician eliminat strategic pentru a nu evalua dezastros sistemul
Reproducem un răspuns care arată cum a evitat ministrul Educației să nu pice la testul prin care putea observa impactul schimbării.
”Nu e o intamplare ca un matematician este inlaturat din Grupul de Prognoza in invatamantul superior cu cateva zile inainte ca sa se lanseze sistemul modular al lui Sorin Campeanu.
Legatura este una foarte putin evidenta, dar destul de clara: pentru prognoza corect, un matematician statistician ar putea rula o modelare banala a implementarii unui sistem modular in tot sistemul de invatamant, inclusiv cel primar si liceal. Probabil ar obtine niste rezultate de cosmar la o „evaluare” absolut elementara – elevii nu ar avea timp pentru aprofundarea informatiilor si cunostintelor pe care ar trebui sa le acumuleze, indiferent cate verificari, teze sau alte tipuri de examinari ar da.
În modul cel mai simplu, s-ar evidentia un surplus de lacune, pe langa cele cronice existente deja in sistem – timp insuficient de predare, presiune ridicata asupra scolarilor si elevilor cu examinari repetate la intervale foarte scurte de timp, incapacitatea sistemului educational de a colecta si corela „feeedback-ul” rezultand un experiment direct nepedagogic asupra tuturor celor din sistemul de invatamant”, ne-a transmis profesorul chestionat.
Cine este matematicianul naiv
L-am găsit pe matematicianul eliminat de Cîmpeanu dintr-un organism care ar fi putut să-i spună dacă sistemul modular va fi eficient. El a publicat o scrisoare de protest pe edupedu.ro, unde-l puteți lectura integral. Preluăm parțial care a fost reacția domniei sale.
”Numele meu este Vlad Ștefan Barbu și sunt conferențiar universitar de matematică la Universitatea din Rouen, Franța. În decembrie 2016 am fost ales prin concurs unul dintre cei 17 membri ai Consiliul Național de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior (CNSPIS), un organism consultativ pe lângă ministerul Educației. În 2018 a avut loc o nouă alegere a consiliului, în urma căreia am fost ales din nou prin concurs membru al CNSPIS. Mandatul tuturor membrilor CNSPIS a încetat pe data de 13 martie 2022.
Pe 14 martie a fost publicat în Monitorul Oficial noul consiliu, fără niciun concurs, doar cu numire. Doar susbsemnatul a fost dat la o parte pur și simplu. Ați câștigat, domnule ministru, vă felicit! Pentru moment puteți să faceți ce vreți cu sistemul de învățământ superior din România, nu mai există nicio graniță. Numiți oamenii ca în anii ’50, treptat eliminați chiar și micile semne de progres și normalitate pe care le puteam vedea în ultimii ani”.
Studenții de la UMFST au fost cobai în acest sistem modular impropriu
Un cadru universitar ne-a explicat unde este greșit, ajungând și la modelul de la UMFST Târgu Mureș, unde sistemul modular a fost implementat și s-a lăsat cu scandal și procese.
”Sistemul nu poate fi implementat anul viitor scolar decat in mod abuziv, fara o dezbatere (tipic dictatorilor din educatie) intre toti profesorii, inclusiv cei de scoala. Sa ne amintim ca acolo sunt sindicate puternice, care vor reactiona conservator, pentru ca profesorii sunt cei care introduc progresul stiintific, dar pedagogia nu poate fi “restructurata” din pixul unora care nu au pregatirea didactica de baza.
Experimentarea direct pe prescolari, scolari, elevi si studenti va avea rezultate palpabile si gestionabile doar dupa sacrificiul a 4-5 generatii (un ciclu scolar), cand se ajunge la o evaluare serioasa tip capacitate sau bacalaureat. “Exemplul” dat de UMFST este absolut nepotrivit, rezultatele studentilor fiind relevante – scadere drastica acumularii de cunostinte. Din nou acelasi argument – pedagogia nu trebuie sa ajunga pe mainile unor nepriceputi, riscam viitorul unor generatii intregi”, ne-a mai explicat persoana chestionată. În final, aici veți descoperi și cum Cîmpeanu a spus altceva, fără nicio legătură cu modulele, lucru care s-a schimbat fără nicio dezbatere promisă.
Cum ar arăta noul an școlar
Calendarul:
- 5 septembrie – 21 octombrie – modul
- 24-18 octombrie – vacanță de toamnă
- 31 octombrie – 21 decembrie – modul
- 22 decembrie – 6 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
- 9 ianuarie – 3 februarie – modul
- 6 februarie – 10 februarie – vacanță intersemestrială
- 13 februarie – 6 aprilie – modul
- 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
- 19 aprilie – 16 iunie – modul
- 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară