În urmă cu nouă luni s-a produs accidentul care a curmat viața unui tânăr din Târgu Mureș, la șapte luni după eveniment, iar anchetatorii n-au finalizat dosarul. De la decesul lui Cosmin Voidezan (26 de ani) au trecut aproape două luni, iar timp de șapte luni a fost în comă. Șoferul care l-a accidentat este în libertate și nu a fost luată măsura reținerii pentru 24 de ore și nici arestarea sa. De aici au apărut speculațiile că vinovatul de accident are influență asupra organelor de cercetare, făcând parte dintr-un clan interlop din Reghin, potrivit 60m.ro. De caz se ocupă specialiști din IPJ Mureș și Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu Mureș.
Ceasul Cetății a avut o scurtă discuție cu prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Mureș, Marius Wechter, legat de tărăgănarea dosarului.
Reporter: Aveți dosarul Voidezan în lucru de aproape nouă luni și încă n-a fost luată nicio măsură de reținere, arestare sau interdicția de a părăsi țara a celui care a provocat accidentul. De ce?
Marius Wechter: Dumneavoastră vedeți lucrurile ca fiind foarte simple, dar nu sunt așa. După producerea accidentului a rezultat vătămarea unei persoane. Încadrarea juridică nu ne permitea să luăm măsurile pe care le pomeneați. Cum ați precizat, decesul s-a produs acum aproape două luni.
Și de acum două luni nu puteați lua măsurile, pentru că s-a schimbat încadrarea juridică?
M. W. Aveți dreptate, s-a schimbat încadrarea juridică, iar pedeapsa este mai mare, dar nu avem niciun motiv să credem că persoana suspectă se sustrage urmăririi penale. Are un domiciliu stabil și s-a prezentat de fiecare dată când a fost solicitat pentru cercetări.
Cât va mai dura ancheta? Nouă luni cred că este un termen foarte mare.
M. W. Depinde de la caz la caz.
De ce depinde? Aveți filmări, datele tehnice ale mașinii și nerespectarea regulilor de circulație. Potrivit datelor apărute, șoferul ar fi circulat cu 120 km la oră, nu a respectat semnul stop și aveți o victimă care a decedat.
M. W. Nu știu de unde aveți dumneavoastră datele privind viteza mașinii, dar procurorii merg pe date clare și pe expertize, nu pe ipoteze, iar eu nu-mi permit să furnizez informații dintr-un dosar în lucru. Și o expertiză poate dura. Noi nu avem un singur dosar la care lucrăm.
Cât poate dura cel mai mult o expertiză, de nu este clar faptul că un șofer n-a respectat regulile și a accidentat grav o persoană, care a suferit leziuni grave, de a intrat în comă și a murit?
M. W. Cum am spus: depinde de la caz la caz. Avem expertize care sunt gata într-o lună și altele care ne ajung după un an. Nu depinde doar de noi, ci de un institut din Brașov, iar rezultatele pot fi contestate de părțile implicate, fapt care ne conduce la o contraexpertiză la București. Precizez faptul că la Brașov se fac expertize pentru cinci județe, iar zilnic au loc accidente. Specialiștii preiau fiecare dosar în ordinea care a ajuns.
După experiența dumneavoastră, cât credeți că se mai poate întinde acest dosar până va fi trimis în instanță?
M. W. Nu pot specula o dată și nici cum va fi finalizat, pentru că nu depinde de mine, cum am spus, nici de procurorul de caz, ci de expertizele care se fac. Sigur, ne-am bucura să putem rezolva cât mai repede orice dosar aflat în lucru, pentru a se afla adevărul. Avem însă mai multe cazuri și depindem de expertize, ceea ce prelungește timpul finalizării cercetărilor și încadrarea juridică exactă, nu pe bază de ipoteze, ci pe fapte clare.